top of page

A trip down memory lane

Bijgewerkt op: 7 nov. 2018

Het begon allemaal na het lezen van een nogal persoonlijk bericht op social media. Heel vaak vraag ik me af waarom iemand een post zo persoonlijk maakt. Ik bedoel het is mooi om je leven te delen, maar er zijn toch grenzen. Bovendien lijkt het erop dat niet iedereen zich beseft hoe snel zo'n bericht zich verspreidt. Én dat iedereen, maar dan ook echt de hele wereld, het zou kunnen lezen.


Persoonlijke aandacht

Soms gebeurt er iets in je leven dat vraagt om medeleven, om het puur delen van een blije of trieste belevenis. Je wilt geen pottenkijkers, maar aandacht van échte vrienden. Vrienden die je misschien niet vaak ziet, maar waarvan je weet dat het goed is. Zelf houd ik heel erg van post, wat het ook is. Reclamefolders, huis-aan-huisbladen, brieven, noem maar op. Ik ben alleen een beetje huiverig voor de 'blauwe envelop', maar wie niet? Vooral houd ik van kaartjes! Een kaart is persoonlijk. Het begint al bij het uitzoeken van een passend exemplaar en daarna personaliseer je jouw keuze met eigen handgeschreven tekst en eventueel versiering. Jij bepaalt hoe creatief je bent en dat is te gek.


Geef jezelf bloot

Met jouw inspiratie voor op een kaartje laat je jezelf zien. Misschien wel meer dan in een gesprek, omdat het vaak makkelijker (en minder direct) is om het op te schrijven. Je kunt er urenlang over nadenken, of juist niet... Hoe dan ook: jouw boodschap komt aan.


Ontwerpen enzo

Deze hele overpeinzing leidde tot een paar ruwe schetsen voor wat uitgroeide tot de collectie postPLUS! Het was een ware zoektocht, naar fonts, typografie, papier, verpakking en afwerking. Ik wilde dat mijn collectie zich onderscheidt van bestaande tekstkaarten. Dat heeft best even geduurd. De eerste kleine proefcollectie zag het licht 'ages ago'. Vooral de reliëfdruk is onderscheidend en een speciale techniek die vraagt om geduld, want 'het moet lang drogen'. Maar geduld is een schone zaak, zeggen ze ;)



Anno 2018

postPLUS verovert langzaam het land. Met kleine stapjes hoor, want het is helemaal niet zo makkelijk om een product op de markt te brengen. Daar komt nogal wat bij kijken. Bovendien is het eigenlijk een uit de hand gelopen hobby en heb ik ook nog een gezin en verwachtingsvolle opdrachtgevers. Maar ik heb geen haast...


Insta-nog-wattes

Voor wie nog tips heeft voor het veroveren van social media... Ik sta open voor allerlei fantastische, bijna onuitvoerbare en überhippe ideeën die natuurlijk goed bij mijn product passen. Op dit moment ben ik bezig met een plan voor nieuw beeld en regelmatige updates.

bottom of page